Ahir 26.1.2012, després de la reunió de la Plataforma Salvem la Zona Agricolha on es van prendre un seguit de decisions referents a la situació creada a la cua de maniobra de cal Trabal així com altres determinacions referents a les actuacions a efectuar d'aquí al Juny, dos membres de la Plataforma ens vàrem dirigir a cal Trabal a copsar com estava la situació quant a la invasió de vehicles a la zona.
Efectivament, mentre llocs d'aparcament públic reglat (carrers a l'entorn del camp de futbol municipal per exemple) eren gairebé buits, la cua de maniobra presentava uns 120+ vehicles encara a les 20:40 hores. Però el que és pitjor: tal i com demostra la fotografia adjunta, presa amb un mòbil a la zona, hi havia tres vehicles aparcats damunt de l'inici del camí peatonal al riu, bloquejant-lo completament.
![]() |
Vehicles aparcats damunt del camí peatonal al riu impedint el pas a vianants i bicicletes 27.1.2012. 20:40 hores |
Es dona la circumstància de que quan erem allà va passar un ciclista que passejava el seu gos amb la bici i anava cap el riu. En veure els cotxes va haver de girar a la dreta direcció a la cua de maniobra, fora del carril amb la mala fortuna que també sortia un vehicle que estava aparcat allà i gairebé l'atropella! Davant nostre!
No únicament s'ha obert misteriosament l'accés a la zona de cal Trabal. No únicamen ha calgut maquinària per moure les peces del 'newjersey'. No únicament es compromet el futur de la zona. Ara això.... I ens preguntem:
- Què no era aquest l'accés peatonal i en bicicleta al riu inaugurat flamantment per les autoritats? Què passarà aquest cap de setmana amb els ciclistes i caminants que van al riu? Haurem de lamentar algun accident?
- Aquest és el pla que l'Ajuntament havia planejat per a la zona amb l'encàrrec fet a una regidoria específica per a dissenyar el futur de cal Trabal? No s'estava fent un estudi? Permetre un ús salvatge d'aquestes característiques previ a cap decisió definitiva és contradir la voluntat popular articulada mitjançant la composició de l'Ajuntament i les seves directrius. O no?
- Com és possible que s'articuli o es pensi que aquesta zona pot ser un aparcament quan hi ha un de pagament buit al costat i encara més, terrenys públics suficients equidistants que no comprometen en absolut la preservació de la zona agrícola i el nostre patrimoni? Havent-hi alternatives, no hi ha excusa possible!
No hay comentarios:
Publicar un comentario