sábado, 28 de enero de 2012

El salvatge Oest (de L'Hospitalet)



Ahir 26.1.2012, després de la reunió de la Plataforma Salvem la Zona Agricolha on es van prendre un seguit de decisions referents a la situació creada a la cua de maniobra de cal Trabal així com altres determinacions referents a les actuacions a efectuar d'aquí al Juny, dos membres de la Plataforma ens vàrem dirigir a cal Trabal a copsar com estava la situació quant a la invasió de vehicles a la zona.

Efectivament, mentre llocs d'aparcament públic reglat (carrers a l'entorn del camp de futbol municipal per exemple) eren gairebé buits, la cua de maniobra presentava uns 120+ vehicles encara a les 20:40 hores. Però el que és pitjor: tal i com demostra la fotografia adjunta, presa amb un mòbil a la zona, hi havia tres vehicles aparcats damunt de l'inici del camí peatonal al riu, bloquejant-lo completament.

Vehicles aparcats damunt del camí peatonal al riu impedint el pas a vianants i bicicletes 27.1.2012. 20:40 hores

Es dona la circumstància de que quan erem allà va passar un ciclista que passejava el seu gos amb la bici i anava cap el riu. En veure els cotxes va haver de girar a la dreta direcció a la cua de maniobra, fora del carril amb la mala fortuna que també sortia un vehicle que estava aparcat allà i gairebé l'atropella! Davant nostre!

No únicament s'ha obert misteriosament l'accés a la zona de cal Trabal. No únicamen ha calgut maquinària per moure les peces del 'newjersey'. No únicament es compromet el futur de la zona. Ara això.... I ens preguntem:

  • Què no era aquest l'accés peatonal i en bicicleta al riu inaugurat flamantment per les autoritats? Què passarà aquest cap de setmana amb els ciclistes i caminants que van al riu? Haurem de lamentar algun accident?
  • Aquest és el pla que l'Ajuntament havia planejat per a la zona amb l'encàrrec fet a una regidoria específica per a dissenyar el futur de cal Trabal? No s'estava fent un estudi? Permetre un ús salvatge d'aquestes característiques previ a cap decisió definitiva és contradir la voluntat popular articulada mitjançant la composició de l'Ajuntament i les seves directrius. O no?
  • Com és possible que s'articuli o es pensi que aquesta zona pot ser un aparcament quan hi ha un de pagament buit al costat i encara més, terrenys públics suficients equidistants que no comprometen en absolut la preservació de la zona agrícola i el nostre patrimoni? Havent-hi alternatives, no hi ha excusa possible!
Exigim el tancament immediat de la cua de maniobra, la restitució 'de la legalitat vigent' i que torni a ser l'espai ciutadà d'esbarjo i lleure que ha esdevingut les últimes setmanes, amb un èxit d'ús i gaudi per part dels ciutadans que fins i tot a nosaltres ens sorprèn. Cotxes no. Bicis, caminants i passejants, sí. Inicialment es planejava un concessionari de cotxes a la zona. Si haguessin estat marca 'Dodge' ja quadraria tot, perquè certament la situació d'aquesta part de la ciutat és propera a la d'aquella ciutat del salvatge oest, en aquest cas de L'Hospitalet. Llàstima que Errol Flynn no pugui venir a posar-hi ordre i seny. Algú altre disponible?


No hay comentarios: